Välkommen till Dagens I-landsproblem

Detta är början på en blogg där jag varje dag kommer att skriva in ett, så kallat, I-landsproblem. Det är ett problem som antagligen kan vara väldigt jobbigt för vissa människor, något man stör sig på i samhället eller något runt omkring en som är påtagligt förjävligt, men som om man tänker på det ur en annan synvinkel egentligen bara är skitproblem för vi har blivit för lata eller för bekväma i dagens I-länder. Ett klassiskt I-landsproblem är t ex: "Fan det går bara att ta ut femhundringar på den här bankomaten!". Detta är ju helt befängt egentligen då vi borde vara glada över att vi ens kan ta ut pengar eller att vi har pengar överhuvudtaget. Och så jävla jobbigt är det ju inte att gå till nästa bankomat som ligger tvåhundra meter bort.

Poängen med bloggen är att jag kommer ta I-landsproblem som jag får höra av andra människor eller som jag själv råkar säga utan att tänka på det. Jag får under inga omständigheter sitta och tänka ut ett utan det måste komma spontant och verkligen vara en sån där sak som man gnäller på för gnällandets skull. Om nu någon läser denna blogg så avsäger jag mig ifrån att ta emot egna I-landsproblem som kanske blir skickade till mig (om de nu inte är så fruktansvärt roliga så jag inte kan låta bli) ty detta är min blogg där jag vill skriva ned de problem som jag hör själv.

Hoppas ni får mycket nöje!

Mvh// Staffan Remes

Kommentarer
Postat av: jenka

lysande lillebror, det blir med daglig spänd förväntan jag kommer läsa dina påramlade problem

2008-11-10 @ 21:09:18
Postat av: Malin

tillagd till min blogkoll ya'll~

2008-11-10 @ 22:06:00
Postat av: Anger

Woho!

2008-11-12 @ 22:01:46
Postat av: jenka redan stulet!!!

men hallå hallå! Vilken förträfflig idé i say!! =)

Kramarna

2008-11-16 @ 00:37:51
URL: http://urpluggad.blogg.se/
Postat av: Linn

MIN IDÉ!

2008-11-16 @ 21:40:24
URL: http://linncoox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0